סדנאות הפעלות ואירועים >> סדנאות מנהלים
חוויית תיפוף אינטרוספקטיבית: "בין זרימה לחסימה".
מנהל יקר.
אתה מחפש פעילות לעובדים שלך.
נניח שהיו עומדות בפניך שתי אפשרויות:
אפשרות ראשונה- פעילות חווייתית, מהנה ומגבשת, המסייעת לעובדים שלך לפרוק מתחים,להשתחרר, ולשבור שגרה.
אפשרות שניה- דיון אינטלקטואלי המסייע לעובדים שלך לבחון את דרך התנהלותם בעבודה, תוך פיתוח כלים להשגת תוצאות טובות יותר בעבודתם, שכלול ומתיחת המיומנויות הקיימות להשגת יעילות רבה יותר והספקים גבוהים יותר, ועם כל זאת- פיתוח יכולת הנאה גבוהה מעצם העבודה, ותחושת סיפוק המגבירה את מוטיבציה.
איזו מהאפשרויות נראית לך מתאימה יותר
עבור המטרות שאליהן אתה חותר עם הארגון שלך?הבחירה קשה.אז למה לבחור אם אפשר לשלב את שתי האפשרויות?
"סדנת תיפוף אינטרוספקטיבית בין זרימה לחסימה" הנה פעילות חווייתית, שפונה גם אל הצורך שלך ושל העובדים בשבירת שגרה מהנה, וגם אל הפן הפסיכולוגי אינטלקטואלי, ששייך לתחום ההתנהלות הארגונית שאתה והעובדים שלך שואפים תמיד לשכלל ולמקסם.
אז מה זה בעצם?
הסדנא מתאימה ל10 עד 70 משתתפים, וכוללת שני חלקים.
אורך מומלץ: 60 דקות עד שעה וחצי.
ניתן לחלק את קבוצת העובדים לשתי קבוצות, ולערוך שתי סדנאות בזו אחר זו.
החלק הראשון (40 דקות) , ובו המשתתפים לוקחים חלק בסדנת תיפוף חווייתית: המשתתפים יושבים על כיסאות המסודרים במעגל, כאשר כל אחד מקבל דרבוקה. בשלב זה נלמדים מקצבים בסיסיים שהולכים ומשתכללים ככל שמתקדמת הסדנא. התיפוף הקבוצתי משלב אילתור חופשי, אישי וקבוצתי, אלתור מובנה , תיפוף עם מוזיקת רקע נעימה ומשחררת, ואמצעים נוספים. סדנת התיפוף בנויה באופן מחושב, ומטרתה להביא את המשתתפים לידי חוויות נפשיות מסוימות, אותן ננתח בחלק השני של הסדנא.
החלק השני (20-40 דקות). בחלק זה המשתתפים מוזמנים לחלוק בצוותא את חוויותיהם האישיות לאורך שלבים שונים של סדנת התיפוף בה השתתפו זה עתה. האלמנטים הנפשיים שעולים לדיון מתאימים בדר"כ לאלמנטים המרכיבים את "תאוריית החוויה של הזרימה” (The Concept of Flow Theory), שפותחה בעשרים שנים האחרונות ע"י מספר רב של פסיכולוגים וחוקרים בתחום המוסיקה והפסיכולוגיה, וכיום נחשבת לפורצת דרך בתחומים רבים.
לאחר הדיון הקבוצתי החופשי, מוצגים בפני המשתתפים עיקרי התאוריה וממצאי המחקר שנמצאו קשורים לחוויית הזרימה. בעמוד זה לא אוכל לפרט אודות חוויית הזרימה והקשר המיוחד שלה לביצועים בהקשר הארגוני, רק אוכל לומר שממצאים מחקריים מצביעים על קשר ישיר בין השגת החוויה המסויימת המכונה "זרימה", ובין אותם אלמנטים של שכלול מיומנויות, הישגים גבוהים יותר והנאה מרובה יותר, שהוזכרו לעיל בתחילת העמוד, ובהם נעסוק ביתר הרחבה בחלק זה של הסדנא.
הדיון המשותף בהנחייתי כולל הסבר של מושגים פסיכולוגיים הקשורים לחוויית התיפוף שעברנו זה עתה, ולחוויית הזרימה בכלל, כגון: מודעות עצמית, יכולת ריכוז, מוטיבציה, צורך בשליטה, ביקורת וקבלה עצמית, עיוות חוויית הזמן, חיפוש אחר ריגושים או הימנעות מהם, פתיחות או שמרנות כלפי הבלתי מוכר, ועוד מאפייני אישיות הרלוונטיים לכל אחד מאיתנו.
לסיום, נלמד את מודל חוויית הזרימה המאפשר לכל אחד להגיע למצב זרימה כמעט בכל פעולה שהוא מבצע כחלק מעבודתו, וזאת על מנת לזכות בכל התוצאות החיוביות הנקשרות לחוויה זו, שיפורטו כאמור, במהלך סדנא זו .